EliTech SAT-Elite GPS-detektor 69.900.-

.

Az új szint - avagy a GPS-alapú EliTech traffipax- és közúti védelem

Elitechsatelite
Az EliTech SAT-Elite egy olyan GPS-alapú készülék, mellyel gyakorlatilag nem elérhetetlen a vakriasztások nélküli radardetektor-használat. A készülék friss saját adatbázisból figyelmeztet pl. a telepített traffipaxok előtt, valamint a felhasználó által kívánt helyeken, ezeken felül sebességfüggő riasztást tud - pl. 50km/h alatt nincs riasztás -, figyelmeztet a beállított sebességérték átlépésekor, valamint az átlagsebességmérési zónákban is. Csak hogy a főbb funkciókat említsük.

.

A készülékhez külső radarérzékelő (DET-Elite) és külső lézerérzékelő (BLS SX) is csatlakoztatható, ill. használható.

.

A SAT-Elite magyarul beszélő GPS-egység óriási előnye lehet különböző készülékekkel szemben, hogy a DET-Elite radarérzékelővel összekötött egység gyakorlatilag nem riaszt feleslegesen, hiszen adatbázisa tartalmazza valamennyi vakriasztást esetlegesen kiváltó benzinkút koordinátáját, és az ún. ANTI funkciót bekapcsolva a készülék ezeknél a pontoknál nem ad hangriasztást - a kijelzőn megjelenik az ANTI felirat, de egyébként néma marad. Egyszerűbben fogalmazva: a SAT-Elite GPS-alapú központ adatbázis alapján némítja a DET-Elite radarérzékelőt.

.

Az ANTI adatbázis a felhasználó által is bővíthető - hasonlóan könnyen raktározhatunk el ANTI-pontokat ott, ahol nem szeretnénk hogy a készülékünk feleslegesen jelezzen bármilyen radarforrást a későbbiekben. Természetesen ezen ANTI-pontok ki is vehetők ugyanilyen egyszerűen az adatbázisból!

.

A készülék ráadásul sebességfüggő riasztást is tud: beállítható, hogy egy konkrét sebességérték alatt haladva ne riasszon radarra.

.

Ezen kettős funkcióval gyakorlatilag egy olyan radardetektorunk lehet, ami csak akkor riaszt, ha valóban radaros traffipax dolgozik a közelben.

Elitech Elitech Elitech

Mire jelez a SAT-Elite készülék, miért lehet szűkség a DET-Elite és a BLS SX készülékekre is?

A SAT-Elite GPS központ nem radardetektor, és nem lézerdetektor. Önmagában is használható egység ugyan, de ha szeretnénk, hogy a nem fix, mobil veszélyre is figyelmeztetést kapjunk, akkor a radarérzékelőt (DET-Elite), illetve a lézerérzékelőt (BLS SX) is használnunk kell. A DET-Elite külső radarérzékelő egységet a hűtőrács mögé, légbeömlőhöz kell installálni, és összekötni a SAT-Elite központtal, a megfelelő csatlakozóikkal. A BLS SX önmagában is használható a lézeres mérőműszerekkel szemben.

.

Mit tehet az autós, ha olyan helyen autózik rendszeresen, ahol rendre radaros autót lát?

A mérés helyén áthaladva egyszerűen, egy gombnyomással elraktározhatja a SAT-Elite készülék memóriájába a helyszín koordinátáit, így legközelebb ha esetleg fáradtan, figyelmét vesztve közeledne, a készülék figyelmeztetné a közelgő veszélyre.

.

Hány méterről jelez a készülék, mi történik az átlagsebesség-mérési zónában?

Telepített traffipaxoknál: Azokat a telepített traffipax-pontokat, melyek a készülékben gyárilag vannak rögzítve, vagy egy későbbi szoftveres frissítés során kerültek hasonló minőségben az adatbázisba, a SAT-Elite készülék 1km-ről jelzi. Riasztáskor a készülék magyar nyelven figyelmeztet a közelgő telepített radarra, miközben a kijelző visszafelé számolja a távolságot, ahogy közeledünk felváltva a sebességünk kiírásával. Ha a megengedett sebesség felett haladunk a figyelmeztetés után is, a készülék erre külön felhívja figyelmünket ("Lassítson!"). Amennyiben az első figyelmeztetés után rögtön korrigáljuk sebességünket, vagy eleve a megengedett sebességértéken belül haladunk ez a plusz hangriasztás természetesen nem jelenik meg. A mérőműszer melletti elhaladáskor külön hangeffektet hallunk.

.

A felhasználói pontoknál: A felhasználó által menet közben rögzített pontokat a SAT-Elite készülék 500m-ről, beszédriasztással jelzi. ("Felhasználói ponthoz közelít...")

.

Átlagsebesség-mérési zónák: Az átlagsebesség mérési zónák egyelőre inaktívak hazánkban, de felkészülni nem árt, a hírek szerint 2009-től működésbe lép itthon is a rendszer a már ismerhető szakaszokon. A készülék adatbázisból tudja az átlagsebesség-mérési zóna szakaszát, figyeli sebességünket, és segít az átlagon belül maradni a zónában utazás időtartama alatt. Ezen felül lehetőség van konkrét sebességérték beállítására is, melyet átlépve, a készülék automatikusan figyelmeztet (pl. autópályán 130km/h).

.

A készülékhez egy spirális szivargyújtós tápkábel, egy USB-s adatkábel (az otthoni feltöltésekhez), és egy mágneses műszerfalra illeszthető készüléktartó jár. Ami nincs a csomagban, de mégis a készülékhez tartozó ingyenes szolgáltatás, a frissítési lehetőség, a folyamatosan frissülő, állandóan elérhető adatbázis.